3 Kasım 2015 Salı

Hayatının Aşkını Arayan Güzel kim

'Olmazsan Olmaz' şarkısıyla değinen pop müziğin yepyeni seslerinden Güliz Ayla , şarkıların dinleyici aracılığıyla hızlı tüketilmesine ilişkin " Sektörün en kocaman meselesi bu . Bir günde tüketiyorsunuz ama albümler bir günde yapılmıyor . Onlar tükettikçe ben yepyeni şarkı yapacağım . Üretmeye ara vermek diye bir şey yok " diyor . ŞARKILARIN internet üzerinden dinlendiği , sanatçıların daha erişilebilir olduğu son zamanlarda genç adlar çeşitli fikirleriyle göze çarpıyor . İlk şarkısını 'Olmazsan Olmaz' temalı kartlarla tanıtan Güliz Ayla , albümün çıkış şarkısı 'Bahsetmem Lazım'da ise sevenleriyle interaktif bir buluşma noktası oluşturdu . Ayla , bahsetmemlazim . com adresinde hayranlarından iştirak eden sorulara yanıt veriyor . Az sürede şarkılarıyla beğeni toplayan Ayla'yla sektöre müziğe ve hayata konusunda huzurlu bir sohbet gerçekleştirdik . 'Olmazsan Olmaz'la müzik piyasasına merhaba dediniz . Çıkış şarkısı olarak bu şarkıyı seçmenizde özel bir sebep var mıydı? Aslında 'Olmazsan Olmaz' single olarak çıkmayacaktı . Hiçbir zaman single inşa etme taraftarı değildim . Hep albüm amaçlı konuşuyorduk ve yeniden bu zamanları planlıyorduk . 'Olmazsan Olmaz'ın stüdyo işleri tüm şarkılardan öncesinde tamamlandı . Tamamiyle tesadüfi bir biçimde şarkı hazırlıklı oldu . Bahar da gelmişti , şarkı da tam baharlıktı . Aslında biz bir şey yapmadan şarkı kendisi çıktı . 'Olmazsan Olmaz' harika şeyleri arasında barındıran bir başlangıç şarkısıydı . Biz şarkıyı seçmedik , şarkı kendisini seçti . 'DEPRESYONDAN BESLENİYORUM' Şarkıyı radyoda ilk dinlediğimde dizi müziği meydana geldiğini düşündüm . Hikâye üzerine yazılmış benzeri duran pozitif bir şarkı . . . Albümdeki parçaların çoğu zaten umut veriyor . Bazılarının müzikleri daha melankolik gelebilir ama sözler çoğunlukla umut doludur . Daha bir sürü git değil gel derim . Aslında dizi şarkısı değildi ama dört dizide kullanıldı . Sektördeki sevinçli şarkı boşluğunu doldurdum . O zaman siz de pozitif ve eğlenceli birisiniz diyebilir miyiz? Evet , eğlenceli ve pozitif biriyimdir . Ama depresif bir yanım da var . Depresyondan beslendiğim gerçektir . Sevinçli aşk şarkılarını da depresif bir ruh şeklinde yazıyorum . Şarkılarımda yalnızca yaşadıklarımı değil hayallerimi ve hayatını sürdürmek istediklerimi de yazıyorum . Şarkıları yalnızken mi yazarsınız? Hiç öyle odaya kapanıp şarkı yazmadım . Televizyon izlerken bile şarkı yapmışlığım var . Bu sözleri yazmak amaçlı âşık olmak gerekmiyor mu? Aşk şarkısı amaçlı âşık olmak gerekmiyor . Dedim ya ben 'Ay ben bir sürü âşığım' ya da 'Ayrıldık bir sürü mutsuzum hadi ona şarkı yazayım' deyip şarkı yazmıyorum .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder